Email marketing to przede wszystkim treść, która jest nośnikiem informacji. Skuteczny email marketing wiąże się z content marketing. Treść w mailingach wysyłanych do klientów ma ogromne znaczenie. Najlepszy mailing powinien dawać klientom to, czego od niego oczekują.  Content w mailingu kierowany do odbiorcy zawsze powinien być dla nich wartościowy. Dlatego należy dobrze poznać odbiorców i ich potrzeby. Należy pamiętać, że informacje wysyłane do baz powinny budować markę i wizerunek.

Mailing w content marketing powinien wiązać się z zaangażowaniem. Niekonieczne trzeba wykonywać te czynności osobiście, można powierzyć je innym osobom. Przygotowując mailing można do tego zaangażować firmę specjalizującą się w content marketing, nowego pracownika czy też pracownika z działu marketingu, który zna się na tej tematyce i dysponuje wystarczającą ilością czasu.

Email marketing związany jest również z context marketingiem. Email marketing będzie wartościowy, jeżeli dotrze do odpowiedniej grupy osób w odpowiednim czasie i przez właściwy kanał. Należy zbudować person. Warto w działaniach email marketing postawić na kalendarz wydawniczy i planować przesyłki. Klienci powinni być przyzwyczajeni do otrzymywania regularnych Malingów, a nawet zaczną ich oczekiwać. Skuteczny mailing to dobra zawartość połączona z widocznym call to action. Mailing w content marketing powinien być wartościowy. Wartościowość to nie tylko piękna kreacja i perfekcyjna forma. To wszystko może okazać się bezskuteczne, jeżeli mailing nie będzie wartością dla grupy docelowej. Mailing ma być i wartościowy, piękny i ma dotrzeć do zainteresowanych nim klientów. Wtedy będzie doskonale spełniał swoją rolę.