Content marketing czyli marketing treści jest niezwykle skuteczną metodą dotarcia do klienta. Często jest określany jako sztuka komunikacji z klientami pozbawiona elementu samej sprzedaży.

Pierwszą z cech wyróżniających content marketing jest przede wszystkim jakość zawartości. Przekaz content marketingowy z założenia ma nie tylko przyciągać uwagę, lecz także oferować wartościowe informacje tak, by odbiorcy zdecydowali się poświęcić na nie swoją ograniczoną uwagę, a nawet aktywnie je polecać i dyskutować na ich temat.

Content marketing ma wiele zalet. Po pierwsze, oferuje wartościowe informacje, tworząc więź z klientem i wzmagając w nim poczucie lojalności wobec marki. Blogi czy filmy wideo edukują odbiorcę, dostarczając mu nowych informacji. Ponadto, sama forma bloga bądź też infografiki lub podcastów jest atrakcyjna i przyciąga czytelników. Co ważne, różnorodność form sprawia, że łatwiej jest przyciągnąć odbiorcę i zainteresować go treścią. Content marketing tworzy tzw. marketing wirusowy poprzez sieć linków – jest obecny w sieci. Marketing treści kreuje również zasadę wzajemności między odbiorcami/klientami, opartą na wdzięczności (ja tobie, ty mnie).

Wykorzystując content marketing w swojej działalności promocyjnej zyskujesz nie tylko zaufanie klientów, ale także pozycję eksperta i lidera w branży. Ponadto, wzrasta zainteresowanie Twoją strona branżową oraz wskaźnik konwersji potencjalnych klientów na faktycznych. Pozycja strony firmowej w wynikach wyszukiwania również ulega wzrostowi. Kolejne korzyści z tego typu działań obejmują większy zasięg docierania do potencjalnych klientów oraz ograniczenie wydatków przeznaczonych na reklamę Twoich produktów bądź usług.