Treść jest bardzo ważnym czynnikiem w content marketing, szczególnie w promocji firm i wizerunku. Konsumenci otrzymują mnóstwo niechcianych przekazów reklamowych, dlatego też są coraz bardziej odporni na wszelkie formy tych przekazów. Dlatego powstał content marketing, który cechuje się merytorycznymi wypowiedziami i treściami, które nie są udostępniane w sposób natrętny. Wartościowe treści mają za zadanie przyciągnąć uwagę użytkownika internetu. Prezentując ciekawe treści tym samym dokonuje się prezentacji przed potencjalnymi klientami.

Content marketing posiada wiele zalet. Wzbudza u klienta lojalność, gdyż dzieląc się z nim cenną wiedzą, będzie czuł się zobowiązany. Poza tym jeżeli klient odnajduje wartościowe treści w internecie, nabierają zaufania do ich dystrybutora i z pewnością chętniej dokonaliby zakupów właśnie w tym miejscu i u tej konkretnej firmy. Kolejną zaleta jest dotarcie do klienta z ofertą, a treść oferty zwiększa możliwość dotarcia do niego.  Udostępniając treść w content marketing trzeba znać potencjalnych klientów i wiedzieć, jakich informacji poszukują. Dobrze wiedzieć, iż internet obecnie jest głównym źródłem wiedzy, dlatego informacje należy rozpowszechniać przede wszystkim za pomocą tego medium. Dostarczana treść powinna być cenna, celowa i dopasowana do użytkownika. Istotny jest również sam sposób przekazu.

Content marketing powinien wiązać się z udostępnianiem wiedzy na różne sposoby. Treści można umieścić na stronie firmowej, w formie e- booka, prowadząc blog lub specjalnie utworzoną stronę tzw. landing page. Możliwości jest wiele: forum dyskusyjne, video, newsletter, społeczności internetowe, mikroblogi, i inn. Należy także pamiętać o „targetowaniu” udostępnianych informacji.