Content marketing, czyli tzw. marketing treści, to strategia polegająca na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści, które mają zainteresować ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców. Content marketing, w odróżnieniu od tradycyjnych form marketingu, bazuje na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą poprzez interakcję i zaangażowanie obydwu stron.

Termin ‘content’ obejmuje wszelkie treści publikowane i rozpowszechniane za pomocą Internetu. Ich podstawowym zadaniem jest dostarczenie internautom wiarygodnych i pożądanych przez nich wiadomości i informacji związanych z daną branżą, dzięki czemu obie strony, zarówno firma jak i potencjalny klient, odnoszą korzyści.

Content marketing polega na pozyskiwaniu klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści

Content marketing polega na pozyskiwaniu klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści

W szerszym rozumieniu content marketing obejmuje również treści tworzone poza Internetem: w prasie branżowej, gazetkach, folderach, ulotkach, katalogach, poradnikach drukowanych, książkach itd.

Content Marketing jest ściśle związany z pojęciem tzw. marketingu wirusowego, czyli działaniami marketingowymi, których celem jest budowanie świadomości marki poprzez nakłonienie odbiorców do samodzielnego rozpowszechniania informacji na temat danej firmy, oferowanych przez nią produktów bądź usług. Żeby osiągnąć ten cel, specjaliści od content marketingu stosują różne techniki docierania do potencjalnych klientów. Do najpopularniejszych kanałów przekazu należą fora i media społecznościowe oraz blogi branżowe, które umożliwiają szybkie rozpowszechnianie treści marketingowych. Oprócz popularyzacji danej marki za pomocą wirusowych działań marketingowych, istotnym zadaniem content marketingu jest również optymalizacja stron firmowych pod kątem wyszukiwarek internetowych.